Українська мова стрімко набирає популярність у світі кіберспорту. За даними аналітичного сервісу Esports Charts, у 2023 році обсяг україномовних трансляцій на турнірах з Counter-Strike зріс із 2,7 мільйонів до 7,8 мільйонів годин перегляду. Це дозволило українській мові обійти французьку та німецьку й посісти шосте місце у світі за кількістю переглядів.
Про це йдеться в статті Forbes.ua.
Основним гравцем на українському ринку кіберспортивних трансляцій є студія Maincast, одним з головних інвесторів якої є бізнесмен Максим Кріппа. Її виторг у 2023 році став рекордним і зріс удвічі до 18,7 мільйонів гривень. Крім того, компанія вперше показала прибуток у розмірі 2,4 мільйони гривень.
Важливим фактором зростання популярності україномовних трансляцій стало відокремлення української сцени від російськомовної. Українські спонсори припинили підписувати контракти на трансляції російською мовою, що стимулювало розвиток контенту українською. Водночас міжнародні компанії, такі як HyperX, відкрили українські офіси або передали відповідальність за цей сегмент європейським представництвам.
Популярність команд Monte, Passion UA та kONO.ECF, а також рекордна кількість глядачів на українськомовних трансляціях свідчать про зростаючий інтерес до українського кіберспорту. Наприклад, трансляція гри NAVI у першому чемпіонаті світу з Counter-Strike 2 зібрала 137 тисяч глядачів на піку перегляду.
Основні доходи від україномовних трансляцій надходять від міжнародних компаній, таких як KFC, Pepsi, Dominoʼs Pizza, Logitech та інших. Проте, значну частку прибутків забезпечує гемблінговий бізнес.
Зі збільшенням кількості глядачів та інтересу з боку спонсорів, українські коментатори можуть отримати більше можливостей на світовій арені кіберспорту, вважає співзасновник та CEO Maincast Артем Одінцов.