StarCraft II Повертається до Китаю Після Трирічної Відсутності; На Слідах Overwatch і Hearthstone

StarCraft II Повертається до Китаю Після Трирічної Відсутності; На Слідах Overwatch і Hearthstone

Гіркий розвал отримує завершення

Це підтвердження закриває складний розділ, який розпочався у листопаді 2022 року, коли Blizzard та NetEase не змогли продовжити своє 14-річне партнерство в галузі видання. У січні 2023 року китайські гравці втратили доступ до всіх ігор Blizzard, що викликало громадське обурення та особливо напружений розрив між компаніями. NetEase транслювала знищення статуї World of Warcraft у своєму штаб-квартирі в Ханчжоу, а представники компанії відкрито критикували Blizzard.

Знищення статуї Gorehowl у 2023 році Знищення статуї Gorehowl у 2023 році (Автор: liliandcandy77 у Weixin)

У жовтні 2024 року ситуація змінилася після того, як Microsoft придбала Activision Blizzard за 69 мільярдів доларів. До квітня 2024 року компанії підтвердили відновлення переговорів, зазначивши, що “знайшли спільний шлях для підтримки гравців на материковому Китаї”. Взаємодія виявилася вигідною для обох сторін: NetEase вже мала важливі регуляторні ліцензії, отримати які займає роки, а Microsoft підтримувала бізнес-зв’язки з NetEase через китайське дистрибуційне відділення Minecraft.

World of Warcraft повернувся в гру 1 серпня 2024 року, а за ним Hearthstone — 25 вересня 2024 року, і Overwatch 2 — 19 лютого 2025 року. Китайські гравці почали тестування StarCraft II 21 жовтня, за кілька днів до повного запуску.

Відновлення StarCraft II в конкуренції

NetEase підтвердила свої плани провести міжнародний турнір з StarCraft II в Ханчжоу з 29 по 30 листопада, хоча подробиці про призовий фонд поки не розкриті. Повернення гри в конкурентну сферу має значення, яке виходить за межі звичайного маркетингу, оскільки китайський гравець Лі “Oliveira” Пейнан став чемпіоном світу за версією StarCraft на IEM Katowice 2023 у лютому, всього через місяць після втрати доступу до вітчизняних серверів.

Оголошення про турнір свідчить про наміри Китаю відновити інфраструктуру StarCraft II та повторно інтегруватися в глобальний конкурентний контекст. Чи зможуть китайські організації залучити найкращих талантів і розвивати нових гравців після трирічної перерви — поки неясно, але миттєві інвестиції NetEase в масштабні змагання свідчать про агресивні плани відновлення ринку.

Відновлення ринку завершено

Запуск StarCraft II 28 жовтня завершив відновлення операцій Blizzard у Китаї. Ця угода надає Blizzard поновлений доступ до мільйонів китайських гравців, зберігаючи при цьому позицію NetEase як ключового контролера регуляторних approvals. Обидві компанії також зобов’язалися досліджувати можливості крос-платформенння, в тому числі випускати ігри NetEase для консолей Xbox.

Для китайських фанатів кіберспорту, які довго чекали повернення StarCraft II на материк, ця новина приносить спогади і відновлює шляхи до міжнародних змагань та професійних можливостей, які зникли за ніч у 2023 році.


Фото: Blizzard

Читайте також:

Світові 2025: Останні матчі та розклад

Як працюють обміни ножами/рукавичками в CS2: Повний гід

NRG s0m оголосив про перерву в змаганнях VALORANT