Відчуття переваги в League of Legends — це справжній захват. Однак, ця недосяжність може швидко зникнути, коли вороги нарешті зможуть вас знищити та отримати винагороду за вашу голову.
Протягом майже 15 років League of Legends став свідком незліченних битв на Рифтах, а система винагород існує в грі так само довго. Протягом цього часу вона зазнала численних змін і вдосконалень, але залишається важливою частиною гри.
У жовтні 2024 року була представлена остання версія переробленої системи винагород. Додаткові корективи були внесені у патчі 25.09 у квітні 2025 року. У цьому гіді ми розглянемо основи цієї системи, яка є однією з найстаріших і найосновніших механік у League of Legends.
Що таке система винагород у League of Legends?
Система винагород в League of Legends була розроблена для того, щоб надавати гравцям (Це ви) додаткове золото за знищення цінних цілей. Вона включає два основні види винагород: винагороду за чемпіонів і винагороду за об’єкти.
Винагороди за чемпіонів
Відомі також як винагорода за вбивство, ці винагороди є більш помітними з обох і пов’язані з золотовою вартістю кожного окремого чемпіона у грі. З початку патчу 14.21 винагороди за чемпіонів розраховуються на основі заробленого і втраченого золота, а не на основі кількості вбивств та смертей.
Раніше система винагород за чемпіонів визначалася на основі рівнів. Чим більше поспіль вбивств (або смертей), тим вищий рівень винагороди. Цей рівень варіювався від -6 до +8, з 0 як початковою точкою.
У новій версії системи цей рівневий підхід було скасовано, і винагороди за чемпіонів тепер нараховуються окремо. Можливі винагороди навіть у +1 золото. Однак на табло відображатимуться лише винагороди вартістю 150 золота і більше (з оновленням у 50 золота).
Крім того, винагороди за чемпіонів поділяються на дві категорії:
- Позитивні винагороди
- Це золото, що видається за вбивство ворожого чемпіона. Його отримує чемпіон, який завдає вбивчого удару.
- Негативні винагороди
- Це зменшення вартості золота за вбивство чемпіона. Цей механізм активується в міру прогресування гри, починаючи з вартості 0, яка зменшується з кожною подальшою смертю.
Винагороди за об’єкти
На відміну від винагород за чемпіонів, винагороди за об’єкти більш командні та призначені для того, щоб допомогти команді, яка відстає. Вони надають додаткове золото за захоплення ключових об’єктів на карті (наприклад, ворожих веж, епічних монстрів) та активуються на деякий час після досягнення певного порогу дефіциту.
Як розраховуються винагороди?
Тепер, коли ми розглянули, які види винагород існують у League of Legends, давайте зрозуміємо, як вони розраховуються, щоб не втратити перевагу або не надати ворогу величезну суму золота.
Винагороди за чемпіонів
Щоб зрозуміти, як формуються позитивні та негативні винагороди, розглянемо різницю. Позитивні винагороди генеруються в основному через два методи: якісне ведення бойових дій та набір кількох поспіль вбивств без смертей. Розмір винагороди продовжуватиме зростати з часом за умови продовження цих методів і якщо чемпіона не знищать. Звісно, що вбивця чемпіона отримує цю винагороду — це так звана золота винагорода за закриття.
Чемпіон вважається початково в ‘нейтральному’ стані. Формуючи позитивну винагороду, він переходить у позитивний стан. І навпаки: сформувавши негативну винагороду, він переходить у негативний стан.
Ключові моменти:
- Базова золота вартість чемпіона початково встановлена на 300 золота.
- Це зростає з рівня 7 до 18 на 10 золота за рівень. Максимум вона становить 420 золота.
- Базова золота вартість вважається ‘нейтральним’ станом, і будь-яке зміщення призводить до переходу чемпіона або в позитивний, або в негативний стан.
- Для усіх чемпіонів, які входять у позитивний стан, доступний буфер у 100 золота, що зменшує коливання доходу близько до базової вартості.
- Розширені винагороди: чемпіони з винагородами, що перевищують 700 золота, переходять у розширений стан винагороди. Одне вбивство не може принести більше 700 золота, і надлишкова сума залічується чемпіону при наступному респауні.
- Всі винагороди за вбивства і асисти не можуть збільшуватись під час бою.
Ось всі способи, якими чемпіон може отримати винагороду:
- Вбивства та асисти
- У позитивному стані: по 3 золота за кожне.
- У негативному стані: по 5 золота за кожне.
- Для обох станів отримання золота за закриття не збільшує внесок у позитивну винагороду.
- Загальна винагорода за асисти збільшується з часом гри (починає з 50% і досягає 100% до 3:30 хвилини).
- Мініони, монстри, генерування предметів підтримки
- У позитивному стані: по 17.5 золота за кожне.
- У негативному стані: по 10 золота за кожне.
- Смерті
- Зменшення поточної винагороди на 4 золота.
До механіки ‘пригнічення’ також було додано нововведення в винагороди за чемпіонів з останнім переробленням. Після 6 хвилин ігрового часу активується пригнічення винагороди чемпіона. Під час активного пригнічення виплати за винагороди обмежуються до тих пір, поки команда не стане помірно попереду, після чого золото за закриття буде відновлено для переможної команди.
Винагороди за об’єкти
Хоча точні метрики не розголошуються, винагороди за об’єкти надаються виступаючій команді, коли вона відстає за комбінацією золота, досвіду, кількості знищених драконів, кількості знищених Пустельних червів та кількості знищених веж. Встановлено жорсткий поріг, нижче якого команда вважається ‘програвшою’.
- Можливість активації з’являється після 14 хвилин ігрового часу.
- Активується через 60 секунд після того, як команда впаде нижче порогу.
- Володарі золота є найбільшими чинниками, що визначають, чи команда ‘програє’. Найбільша вага в розрахунках винагород за об’єкти.
- Коли активні винагороди за об’єкти, позитивні винагороди для команди, що відстає, зазнають зниження вартості. Початковий модифікатор становить 10% та може зрости до 80%.
- Винагороди за об’єкти виплачують до 10% від різниці в золоті на додаток до базового виплати (максимум 1000 золота загалом).
- Винагороди за об’єкти деактивуються після 30-секундної затримки, коли команда, що програвала, демонструє відновлення (перетинає поріг знову).
- Якщо команда, що програвала, ‘повертається’, винагороди за об’єкти залишаються активними, але знижуються в ціні на 20-40%.
Висновок
Система винагород є важливим механізмом балансу, покликаним надати можливості для повернення програваної команди в гру. Складаючись з двох основних елементів, вона має за мету винагородити як окремих гравців, так і команди за активність в умовах труднощів.
Володіння цим механізмом є вкрай важливим для підвищення рівня та вдосконалення розуміння гри. Не кожна гра починається вдало. І не завжди гра піде так, як ви хочете. Але кожна гра — це можливість для перемоги.