Цьогорічний професійний цикл Dota 2 виявився унікальним, і однією з яскравих тенденцій стало використання середньосезонних перерв для запобігання вигоранню. Все почалося з того, що Team Spirit оголосила, що пропустить DreamLeague Season 26.
На PGL Wallachia Season 5 Tundra Esports ледве пройшли груповий етап і були вибиті на першому раунді плейофів. Team Spirit просунулися трохи далі, але програли у проміжному матчі нижньої сітки. Після таких невтішних результатів виникає питання: що ж сталася?

Dota 2: Результати перерв
Протягом років команди Dota 2 все частіше зіткнулися з постійною загрозою вигорання. У 2025 році ми стали свідками нових явищ: короткі перерви серед сезону, починаючи з того, як Team Spirit відмовилася від участі в DreamLeague Season 26.
Ця тенденція має свої корені в легендарній кар’єрі Анатанха “ana” Пхама, який відомий тим, що взяв, можливо, “найкращу роботу літа”. Він виграв The International 2018 з OG, зник з професійної сцени на майже рік і повернувся, щоб виграти TI 2019 — єдиний гравець, який взяв таку тривалу перерву та досягнув успіху.

У 2025 році Team Spirit та Tundra Esports вирішили зробити аналогічну, хоча і коротшу, перерву — однак, це, здається, призвело до негативних наслідків. Tundra ледь пройшли груповий етап, а попри кваліфікацію, стали найслабшою командою у плейофах, зрештою зазнавши поразки від Natus Vincere.
Team Spirit виступили трохи краще. Вони були вибиті до нижньої сітки після поразки від BetBoom Team, а потім програли їм у повторному матчі. Це рідкісна подвійна поразка, яка викликає подив.

Dota 2 — це гра, де важлива послідовність, а перерви — хоч і можуть бути корисними для психічного здоров’я — можуть серйозно порушити ритм команди, навіть для світових зоряних колективів. З іншого боку, безперервна праця загрожує вигоранням або хронічною втомою. Це делікатний баланс.
Коли потрібно робити перерву?
З урахуванням того, що змагальний сезон Dota 2 триває цілий рік, запобігти вигоранню майже неможливо. Тож коли найкраще зробити перерву? Оскільки The International є головною метою сезону, найбільш доцільним часом для відпочинку було б відразу після TI.
Team Spirit справді спробували часткову перерву після TI 2024. Ятора, Колапс і Міра відпочивали, тоді як менеджер Корб3н звернув увагу на Сатаніка, даючи йому можливість набратися досвіду на великій сцені. Таймінг був виправданим, але перерва, можливо, виявилася занадто короткою для повного відновлення.

Обидві команди мали позитивний імпульс перед своїми перервами. Team Spirit повертали стабільність із поверненням Ятора і Колапса. Tundra, попри втрату dyrachyo, зміцнилися для захисту свого титулу BLAST Slam. На жаль, ця оптимістична перспектива, схоже, виявилася помилковою.
Що чекати в майбутньому
Тепер, після того, що, судячи з усього, стало невдалим експериментом, обом Tundra і Team Spirit потрібно швидко відновитися перед Світовим Кубком з кіберспорту та The International 2025. Раніше їх вважали фаворитами, але тепер їхні перспективи виглядають куди менш певними.

Цікаво, що PARIVISION не брала участі у PGL Wallachia Season 5, тому можливо, ми отримаємо ще один випадок середньосезонної перерви після Світового Кубка з кіберспорту. Тим часом, чи буде це стабільність чи “аура TI”, Team Liquid і Gaimin Gladiators вже комфортно зайняли місця в Топ-3 на Wallachia.
Гранд-фінал PGL Wallachia Season 5 буде визначений найближчим часом, і з цим ми отримаємо більше контексту про те, як ці стратегії перерв впливають на професійну сцену. Чи призведе це до відновлення чи регресії — покаже час.